dimarts, de juny 23, 2015

Jaume Farrerons intentà en va regenerar i democratitzar Plataforma per Catalunya per a evitar el desastre (1). E-mail enviat a Robert Hernando el 10 de febrer de 2014



De: minver [mailto:minver@telefonica.net]
Enviado el: lunes, 10 de febrero de 2014 22:28
Para: 'Robert Hernando'
Asunto: RE: COMUNICACIÓ INTERNA OFICIAL PxC

 
 

Hola Robert,

la meva modesta opinió com a funcionari públic i sindicalista durant 20 anys és la mateixa que li he exposat al vicepresident August Armengol: crec que la destitució de l’Anglada, des del punt de vista formal, ha estat anti normativa, perquè els estatus diuen que el president presideix el consell executiu i les causes d’absència estan taxades (no donant-se cap dels supòsits previstos, perquè en començar la reunió el president no estava destituït, sinó que la destitució en fou el resultat).
 
Si ell no hi assistia i va avisar-hi d’aquesta circumstància, s’havia d’haver enviat una segona convocatòria a les 48 hores i, en el cas que no hi anés tampoc llavors sense justificació documentada de causa major, aleshores sí es podia haver al·legat incapacitat i incompliment de les seves obligacions (presidir el consell no és sols un dret del president, n’és també un deure), destituint-lo al capdavall per tot plegat.

 
Però tal com s’ha fet, amb un ordre del dia on no apareix una qüestió tan important com és ara la proposta de destitució del president fundador del partit, dona la impressió com si s’hagués buscat la seva indefensió. Fixem-nos en el que diu l’article 16, la presidència per si mateixa és un òrgan del partit, la destitució del president no es pot qualificar com a simple “modificació del Consell Executiu”  sense esmentar expressament que es tracta de canviar la titularitat d’un altre òrgan, en aquest cas un òrgan unipersonal i encara essencial, ni més ni menys que la màxima direcció de l’organització política. L’ordre del dia del 8 de febrer sembla així que oculti les intencions dels convocants.

 
A més les minses causes fetes públiques a posteriori a la premsa no es corresponen amb el caràcter DELICTIU dels fets imputats, així que tot apareix en una mena de penombra i la cosa resta lluny d’haver-se resolt de manera satisfactòria pel que fa la transparència que defensem.   

 
És la meva opinió i l’expresso de forma sincera en termes purament tècnics, no polítics. Un altre tema és, doncs, el fons de l’assumpte, les greus irregularitats comeses. Aquí ja només amb el que el mateix Anglada m’ha reconegut, n’hi ha prou motius per a destituir-lo. Ell mateix m’ha obert els ulls al respecte en acceptar obertament la realitat de determinats fets.

 
En definitiva, Anglada em va demanar el meu consell en el tema administratiu formal i jo li vaig donar la mateixa opinió raonada que li he donat després a l’August, al Nacho i ara a tu. A mi ningú no em va consultar ni avisar del que anava a passar. I jo he actuat de bona fe amb la informació de què he anat disposant en qüestió d’hores.

 
Per aquest motiu també li vaig dir a l’Anglada ben aviat, tot entrant en el fons de l’assumpte, que sols amb l’alçament de béns -el qual ell mateix admet-, encara que en recuperés el control, el futur de la PxC amb el seu president-fundador al capdavant era ja força problemàtic atesa la legislació vigent. O sigui que no m’amago. Li vaig redactar per escrit un “dictamen expert” a títol personal sobre el procediment de destitució i l’ex president l’ha utilitzat com ha considerat oportú, afegint els adjectius i les mesures disciplinàries corresponents en lògica conseqüència amb la premissa (sempre discutible, ho reconec) d’una actuació administrativa irregular.

 
Però jo estic d’acord amb el partit en què aquesta situació no podia continuar. Ho hagi fet bé o malament el partit des del punt de vista “formalista”, l’existència de delictes són ja paraules majors. I això també s’ho he recordat molt clarament tant a l’Anglada com al vicepresident. Amb absoluta claredat i de forma peremptòria.

Arribats a aquest punt, només vull saber si puc encara contribuir a salvar el projecte Plataforma per Catalunya, del qual vaig ser l’ideòleg fundador. Comparteixo la necessitat de tallar de soca-rel les irregularitats i refundar la PxC. En aquest sentit, estic amb tothom qui vulgui engegar el procés de regeneració i sembla ser que l’executiva actual vol anar en aquesta direcció.

 
Però també et dic que no crec que un secretari d’estudis i programes pugui romandre fora de l’executiva. Aquesta és una situació atípica i estranya que el vicepresident i en Nacho, per exemple, reconeixen sense embuts. Només demano que la circumstància transitòria es regularitzi el més aviat possible si és que valoreu la meva potencial aportació. En cas contrari jo seguiré com a militant de base, sense cap problema, i potser més tranquil, perquè ser dirigent de PxC durant els propers anys no sembla, precisament, una promesa de felicitat. Així que poso el meu càrrec a la teva disposició des d’aquest mateix moment a fi i efecte d’evitar-te més maldecaps dels que ja tens.  

 
Espero, en tot cas, poder parlar personalment amb tu ben aviat.  

 
Una forta abraçada.

 
Jaume Farrerons

10 de febrer del 2014

---------------------------------

Nota: durant les properes setmanes anirem publicant tota la documentació que acredita els intents, per part de Jaume Farrerons, d'evitar el desastre, tot promovent una refundació democràtica del partit. Anglada va compartir aquestes iniciatives sols per pur interès personal, perquè estava completament sol i no podia renunciar al recolzament de Farrerons, però no tenia cap intenció de complir les seves promeses o compromisos ni de respectar les normes estatutàries, que ell mateix havia vulnerat de forma sistemàtica al llarg de molts anys.